【調査レポートのサマリー】
2017年3月発行
配信手数料の争いや消費者の好みの変化、新しい法規制、新技術、激化する競争など、オペレータは様々な理由から有料テレビサービスのパッケージングを再考しようとしている。そのため貧弱なバンドルやアラカルトサービスなどの選択肢のビジネスチャンスが明らかになってきた。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「テレビサービス:変化するチャンネルパッケージ」は、動画サービスのパッケージングとこの変化に対する消費者の好みに関する世界と地域毎の動向を査定している。
Several factors are causing operators to reassess the ways in which they package their pay-TV offerings, including carriage fee battles, changing consumer preferences, new regulations, emerging technologies, and aggressive competition. As a result, many are exploring opportunities for skinny bundles, a la carte offerings, or other options. This report examines global and regional trends in video service packaging and consumer preferences related to these changes.
2017年3月発行
配信手数料の争いや消費者の好みの変化、新しい法規制、新技術、激化する競争など、オペレータは様々な理由から有料テレビサービスのパッケージングを再考しようとしている。そのため貧弱なバンドルやアラカルトサービスなどの選択肢のビジネスチャンスが明らかになってきた。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「テレビサービス:変化するチャンネルパッケージ」は、動画サービスのパッケージングとこの変化に対する消費者の好みに関する世界と地域毎の動向を査定している。
Several factors are causing operators to reassess the ways in which they package their pay-TV offerings, including carriage fee battles, changing consumer preferences, new regulations, emerging technologies, and aggressive competition. As a result, many are exploring opportunities for skinny bundles, a la carte offerings, or other options. This report examines global and regional trends in video service packaging and consumer preferences related to these changes.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
テレビサービス:変化するチャンネルパッケージ
TV Services: Changing the Channel Package
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2017年3月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pktvsv.html
◆米国市場調査会社 パークスアソシエイツ社(Parks Associates)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html
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