【調査レポートのサマリー】
2017年2月28日発行
2017年2月28日発行
自動車販売代理店(ディーラー)が、販売プロセスを合理化し、ミレニアル世代や技術に精通した購入層を惹きつけるために、オンラインオプションなどの "オムニチャンネル"販売プロセスを追求する取組みが増えている。多くの消費者は車両を購入すると決心する前に、ディーラーを訪問し、試乗し、車両の製造元やモデルの選択肢、オンラインでの価格を調べる。また、EVの無線技術、予測検知、サービスとしてのモビリティなどの成長傾向が、従来の販売モデルを破壊している。
There is a growing effort for automotive dealerships to pursue an “omnichannel” sales process, including online options in order to streamline the sales process and attract both Millennials and other tech-savvy buyers. Many consumers research vehicle make and model options, as well as pricing online, prior to deciding to visit a dealership, test-drive, and potentially finance a vehicle. Additionally, growing trends, including growth in EV's over-the-air technology, prognostics, and Mobility as a Service, are disrupting the traditional model.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】自動車のデジタル化時代におけるディーラー(販売店)の今後
The Future of Dealerships in the Digital Automotive Era
1Q 2017 | Application Analysis Report | AN-2370 | 25 pages | 2 tables | 4 charts | 7 figures |
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2017年2月28日
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2370.html
【サービス区分】スマートモビリティと自動車 - 市場
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1238
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
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107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
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◆メールマガジンのお申し込み
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There is a growing effort for automotive dealerships to pursue an “omnichannel” sales process, including online options in order to streamline the sales process and attract both Millennials and other tech-savvy buyers. Many consumers research vehicle make and model options, as well as pricing online, prior to deciding to visit a dealership, test-drive, and potentially finance a vehicle. Additionally, growing trends, including growth in EV's over-the-air technology, prognostics, and Mobility as a Service, are disrupting the traditional model.
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The Future of Dealerships in the Digital Automotive Era
1Q 2017 | Application Analysis Report | AN-2370 | 25 pages | 2 tables | 4 charts | 7 figures |
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2017年2月28日
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