2016年4月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:ビジネスモデル】小売りの顧客解析:技術、市場、収益」は、店内の小売り解析に注目しています。従来、この市場は、熱感知画像やカメラ解析などの一連の技術によって、入店数や顧客人数を算出し、行列管理などを行ってきました。小売店は購入比率を理解したり、効率的なPOS管理を実施したりすることができました。
現在では小売業者が製品を販売する際に、一貫したマーケティングメッセージを作って、すべてのチャンネルにわたって買い物ができるようなオムニチャンネルマーケティング技術の開発による、3つの異なる層があります。解析はオムニチャンネルマーケティングのコアであり、オンライン技術を対面小売りに導入する際に最も重要なものです。その結果、過去2年間に多くの屋内位置情報やスマートフォンベースの解析ツールが登場しました。
この解析は、これらの技術の影響を査定し、既存の技術を補完するか競争力があるかを判断しようとするものです。この解析は主に、買物客の解析に注目し、デジタルサイネージやキオスクなどを考慮しません。同様にこの解析は、市場規模や収益の一部としての、セキュリティや盗難防止、モバイル支払、店内広告などについても考慮しません。
This analysis focuses on the in-store retail analytics market. Traditionally, this market has focused on footfall- / people-counting and queue management using a range of technologies such as thermal imaging and camera analytics. These have enabled retailers to better understand conversion rates and execute more efficient POS management.
Three different strata now exist in which retailers can now sell their products, which has led to the development of omnichannel marketing techniques, i.e., creating a consistent marketing message and shopping experience across all channels. Analytics is at the core of enabling omnichannel marketing, which has placed significant emphasis on bringing online techniques to the real world. As a result, a range of indoor location- and smartphone-based analytics tools have emerged in the past two years.
This analysis aims to identify the impact of these technologies and determine if they are complementary or competitive to existing technologies. The analysis is primarily focused on technologies that support shopper analytics and thus does not consider related areas such as digital signage, kiosks, etc. Similarly, the analysis does not consider areas such as security / theft prevention, mobile payments, and in-store advertising as part of market sizing or revenues.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】小売りの顧客解析:技術、市場、収益
Retail Customer Analytics: Technologies, Markets, and Revenues
Business Models Analysis | AN-2092 | 2Q 2016
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2016年4月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2092.html
【年間プログラム】屋内無線のマーケットリサーチ
In-Building Wireless Market Research
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsinbw.html
(ABIリサーチのマーケットリサーチは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
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