2019年02月28日 09:00

【ABIリサーチ調査報告】消費者向け拡張現実:現状と予測

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【調査レポートのサマリー】
2019年2月発行
消費者向けの拡張現実(AR)のエコシステムは、ハードウェアとソフトウェアのプロバイダや、拡張現実のアプリや消費者市場に鋭敏な企業にとっての新しいビジネスチャンスを生み出しながら成長し、成熟している。モバイルソフトウェア開発キット(SDK)への迅速でコスト効率のいいアクセス、モバイル機器の技術進化、5G接続性、人工知能やマシンビジョン技術などはすべて、モバイル拡張現実用途の大きな成長と究極的な可能性において触媒的な役割を果たしている。同時に関連市場は、革新的なマーケティングツール、オンラインショッピングの隆盛、店舗内外でのテーラード(誂え)ソリューションやパーソナル化の顧客サービス、新たなエンターテインメント形式、より主導的な企業や消費者のAR技術活用などのデジタル差別化や進化を模索している。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:技術分析レポート】消費者向け拡張現実:現状と予測」は、消費者市場向けの拡張現実の市場に関する最新の定量的と定性的なデータを提供している。2023年までのカテゴリー毎のヘッドマウントディスプレイの出荷数とバリューチェーンの収益、現在と今後の市場動向について記載している。現在の市場や今後の市場可能性に影響を与えそうな、注目すべきケーススタディと企業の概要についても記載している。

The consumer Augmented Reality (AR) ecosystem continues to mature and grow, generating new opportunities for hardware and software providers, as well as for businesses that are keen on AR apps and for consumers. Immediate and cost efficient access to mobile SDKs, technological advancements of mobile devices, 5G connectivity, and Artificial Intelligence and Machine Vision technologies all play a catalytic role in the massive rise and ultimate potential of mobile AR applications. At the same time, related markets are searching for digital differentiation and advancement: revolutionary marketing tools, the booming of online shopping, the need for tailored solutions and personalized customer services in store and out, novel entertainment forms, and more lead businesses and consumers to utilize AR technology. The experience gained by smart glass manufacturers in the enterprise side allow them to enter in the consumer market and transform the benefits of AR smart glasses for consumer everyday usage. Consumer head-worn AR devices remains a challenging area due to the high cost of the headsets in combination with the uncertainty regarding the efficacy and actual value for consumers. Manufacturers are trying to address this issue by expanding partnerships and by encouraging new content development that will add value to users.

Use cases including retail, navigation, education, customer remote assistance, and gaming are the most popular consumer AR applications that have gained the interest of business and consumers. In the same time smart home applications with the support of AR is another area of development.

This report presents the latest ABI Research quantitative and qualitative data regarding Consumer AR market. This includes HMD shipments and value chain revenues per category by 2023, while it includes current and future market trends. Also, the report includes case studies and company profiles that are worthy of attention, either due to ongoing impact to the market or upcoming potential.



ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。



■ 調査レポート ■

【PT:技術分析レポート】消費者向け拡張現実:現状と予測
Consumer Augmented Reality: Current State and Forecasts
Technology Analysis Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2019年2月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt2119.html

【サービス区分】拡張現実と複合現実
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1241


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