2019年07月17日 12:00

【パークスアソシエイツ社調査報告】動画配信の移行:消費者にコンテンツを届ける

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【調査レポートのサマリー】
2019年7月発行

オンラインコンテンツの増加によって、配信業者は配信の新しいモデルの採用を検討している。OTT(オーバーザトップ)サービスや仮想MVPD(マルチチャンネル動画番組配信)などのデジタルメディア配信は、コンテンツ分野の基準となりつつある。同時に配信の新しいアプローチは、コンテンツ長、収益化、ブランド化に影響を与えている。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「動画配信の移行:消費者にコンテンツを届ける」は、今日のコンテンツ配信について述べ、この市場がデジタルメディア環境を急速に進化させている状況を描き出している。ブロードバンド世帯の動画消費の5年間の市場を予測している。
With more content moving online, distributors are forced to adapt to the new models of distribution. OTT services, virtual MVPDs, and other forms of distributing digital media have become the norms in the content space. At the same time, new approaches to distribution can affect content length, monetization options, and branding. This report explores the business of content distribution today and how the market is evolving in a rapidly changing digital media environment. It also provides examples of new alternatives for distribution among leading companies. This report provides a five-year forecast for household video consumption among broadband households.



パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。



■ 調査レポート ■

動画配信の移行:消費者にコンテンツを届ける
Shifts in Video Distribution: Getting Content to Consumers
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2019年7月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pkvd.html

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http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html


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